söndag 21 september 2014

Roliga samtal med barnen! (26aug)

Idag berättade ett barn för mig att hon minsann kan göra allt för hon är en stor tjej nu, och visar med hela handen hur många fingrar gammal hon är. 
-Oj oj oj vad gammal du är säger jag varpå hon sätter handen i sidan och säger argt:
- Min gammel gammel mormor är gammal!
-Jaha, hur många år är hon då frågar jag ( gammel gammel mormor låter väldigt gammalt )
-Fortfarande med en bestämd blick och handen i sidan, får jag till svar:
- 45!!! 
Vid det här laget har jag svårt att hålla mig för skratt, men vill ändå fortsätta vår intressanta diskussion.
-Hur gammal tror du jag är då frågar jag nyfiket.
-40 får jag till svar. 
(Snart lastgammal alltså.)
-Din mamma då, hur gammal är hon? 
-45! 
(Oj... Lika gammal som gammel gammel mormor..)
-Pappa då hur gammal är han? 
- Ett år, kommer snabbt svaret!! Näe, bara skojade. Han är fyrtio
- Jaha fortsätter jag. Pappa och jag är 40 och mamma och gammel gammel mormor är 45?
-Japp, och jag är så här( och den lilla handen kommer fram och visar fram 4 fingrar. 
Goa goa barn! 
(Egentligen är det ju faktisk så att jag är äldst om vi ej räknar med gammel gammel mormor, men det är ju bara siffror...)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar